میکسر بتن (مخلوط کن بتن)

اطلاعات محصول:

  • حجم 140 لیتر
  • پره های ضد سایش ، فولادی قابل تعویض
  • قدرت موتور 1 اسب بخار
  • تک فاز
  • تک سرعته
  • سرعت پره 30-33 دور در دقیقه

توضیحات

میکسر بتن ( مخلوط کن بتن )

استاندارد : EN 12390-2
مدل: COB 040

مشخصات فنی میکسر بتن بهراد سازان

  • حجم 140 لیتر
  • پره های ضد سایش ، فولادی قابل تعویض
  • قدرت موتور 1 اسب بخار
  • تک فاز
  • تک سرعته
  • سرعت پره 30-33 دور در دقیقه

چرا باید از میکسر بتن استفاده کنیم؟

میکسر بتن

بتن به علّت داشتن مزایای فراوانی از جمله قابلیّت شکل‌پذیری بهتر، مقاومت مناسب در برابر حرارت و آتش‌سوزی، موادّ سازنده در دسترس و ارزان و … پس از آب پرمصرف‌ترین مصالح مصرفی بشر به حساب می‌آید(با مصرف حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب در سال). با توجّه به مصرف مداوم و مستمر آن، میتوان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت سازه‌های بتنی، ساخت بتن است؛ فرآیندی که با استحکام و دوام سازه ارتباط مستقیمی دارد.

استفاده از تجهیزات مهندسی و باکیفیت مطلوب در ساخت بتن بسیار مؤثّر است. در تکنولوژی بتن(فنّ بتن‌سازی) یکی از مراحل ساخت، انجام عمل اختلاط است که به کمک دستگاهی به نام میکسر بتن یا مخلوط‌کن بتن یا بتونیر یا ملات‌ساز صورت می‌گیرد.

میکسر بتن چیست؟

میکسر بتن، دستگاهی است که با چرخش خود موجب مخلوط شدن مصالح سازنده بتن(شن، ماسه، سیمان، آب و موادّ افزودنی) و ساخت آن شده، از طرفی با چرخش خود مانع گیرش سیمان موجود در بتن قبل از مصرف می‌شود که بدین ترتیب بتن قبل از مصرف نهایی سفت نشده و خود را نمی‌گیرد. میکسر بتن تشکیل شده است از:

۱.موتور که تعیین‌کننده دور جام است.

۲.جام یا دیگ یا طبل گردان یا درام با ضخامت زیاد جهت جلوگیری از فرسایش و خرابی(بتن به خاطر داشتن سیلیس تخریب‌کننده است)

۳.دنده

۴.فرمان برای تعیین زاویه چرخش و تخلیه بتن

 

میکسر بتن

دسته‌بندی میکسرهای بتن

*بر اساس ظرفیت جام: میکسرهای بتن در ابعاد و احجام مختلف ساخته می‌شوند. غالباً ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۲۵۰، ۳۵۰، ۴۰۰، ۷۵۰ تا ۲۰۰۰لیتری تولید می‌شوند.

ظرفیت کم: میکسرهایی با ابعاد کوچک برای ساخت حجم کم بتن استفاده می‌شوند که عموماً دارای ۲ یا ۴ چرخ بوده که امکان انتقال آن به محلّ مورد استفاده را راحت‌تر ممکن می‌کند. از این میکسرها در پروژه‌های کوچک مثل ساخت آپارتمان‌های کوچک، تعمیر منازل و ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود.

ظرفیت زیاد: شامل میکسرهای صنعتی بزرگ، میکسرهای کامیونی(در اغلب موارد بتن در محلّی غیر از محلّ پروژه ساخته می‌شود و نیاز است که به محلّ مورد نظر انتقال یابد، این مخازن را می‌توان بر روی کامیون، تریلی و… نصب نمود و به محل منتقل کرد)و…می‌شوند.

 

*بر اساس نیروی محرّکه موتور:

۱.موتور برقی یا الکتریکی: بیشتر میکسرهایی که ساخته می‌شوند به کمک نیروی برق کار می‌کنند در واقع نیروی محرّکه دستگاه برق است، زیرا هزینه کمتر و کارکرد راحت‌تری دارند و بر خلاف موتورهای دیزلی و بنزینی آلودگی ندارند.

۲.موتور بنزینی: در صورت عدم دسترسی به برق میتوان از موتورهای بنزینی استفاده نمود، نیروی محرّکه توسّط بنزین تأمین می‌شود. بدنه و جام دستگاه مانند مدل الکتریکی می‌باشد. توجّه به این نکته ضروری است که استفاده از نوع بنزینی میکسر بدلیل ایجاد آلودگی در محیط‌های بسته خطرآفرین است.

۳.موتور دیزلی: در صورت عدم دسترسی به برق و ساخت بتن در حجم زیاد که نیاز به قدرت بالای موتور برای چرخش جام وجود دارد، از موتورهای دیزلی استفاده می‌شود. این موتورها به دلیل سر و صدای زیادی که تولید می‌کنند، عموماً در خارج از شهرها استفاده می‌شوند.

*بر اساس نوع انتقال نیروی محرّکه به دیگ:

۱.دنده ریز: در این نوع، نیروی محرکه از موتور بوسیله دنده‌هایی که در زیر دیگ قرار دارند، به دیگ منتقل می‌شود. این میکسرها معمولاً برای حجم کمتر بتن استفاده می‌شود، نسبت به نوع دنده دور صدای کمتر و کارکرد بهتر و قیمت بیشتری دارند.

۲.دنده دور: در این نوع، نیروی محرکه از موتور بوسیله دنده‌هایی که دور دیگ قرار دارند، به دیگ منتقل می‌شود. معمولاً برای حجم زیاد بتن مصرف شده و نسبت به نوع دنده ریز پرکاربردتر و ارزان‌تر است.

۳.رولیک لاستیک فشرده: هنگامی که حجم بتن بسیار زیاد است، امکان انتقال نیرو بوسیله دنده‌ها میسّر نیست. روش رولیک لاستیک به کمک ۴ غلتک لاستیکی در انتقال نیرو عمل می‌کند.

 

نگهداری میکسر بتن

۱.قبل از شروع بتن‌ریزی، دستگاه را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۲.پس از هر بار استفاده، دیگ را به خوبی با آب بشویید.

۳.سعی کنید دستگاه را در یک سطح صاف و پایدار قرار دهید.

۴.اطمینان حاصل کنید در محلی که دستگاه قرار دارد، لغزش سطح موجب حرکت چرخ‌ها نشود یا به کمک مانعی از حرکت جلوگیری کنید.

۵.دقّت کنید که چرخ دنده‌ها روغن‌کاری شده باشند تا از فرسایش آنها جلوگیری شود.

۶.تمامی اجزای دستگاه را به صورت دوره‌ای بررسی کنید و از تمیزی و سالم بودن آنها مطمئن شوید.

*** برای خرید این محصول با ما تماس بگیرید ***

نقد و بررسی‌ها

  1. میلاد حیدری

    لطفا لیست تجهیزات پایه یک با قیمت بفرمایید

    • پویا گورانی

      سلام لطفا با شماره های مجموعه تماس بگیرید همکاران فروش شما رو راهنمایی کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *