آزمایش وی بی VeBe

/ / مقالات آموزشی

آزمایش وی بی VeBe

خوب است در ابتدا بدانید کسانی که می خواهند بتن را اندازه گیری و آزمایش کنند از یک وسیله به نام وی بی استفاده می کنند. شاید همین حالا برای شما سوال باشد که دقیقا دستگاه آزمایش وی بی VeBe چیست،از چه ویژگی هایی برخوردار است و چه عملکردی خواهد داشت، در ادامه با ما باشید تا بهتر با این دستگاه آشنا شوید.

دستگاه آزمایش بتن وی بی VeBe چیست؟

آزمایش Vebe برای اندازه گیری کارایی بتن تازه استفاده می شود. همچنین به عنوان آزمایش Vee-Bee شناخته می شود.

 اطلاعات فنی

آزمایش Vebe اندازه گیری می کند که بتن تازه در هنگام لرزش به چه سرعت صاف می شود.

 این دستگاه آزمایش از یک مخروطی توخالی قرار داده شده در یک استوانه عمودی توخالی بزرگتر، یک دیسک پلاستیکی شفاف، یک میز ارتعاشی و یک تایمر تشکیل شده است.

این دستگاه شامل یک ظرف استوانه ای فلزی است که روی یک میز ارتعاشی سوار شده و یک لرزش سینوسی تولید می کند. در نسخه آزمایشی که در اروپا با استاندارد EN 12350-3 انجام شده است، یک مخروط اسلامپ در مرکز سیلندر قرار می گیرد و به همان روشی که در آزمایش استاندارد اسلاپ وجود دارد، پر می شود.

دیسک پلاستیکی شفاف کشویی تعیین پایان آزمایش را تسهیل می کند.

 دستگاه اندازه گیری سنج Vebe

 یک آزمایش Vebe اصلاح شده را برای اندازه گیری کارآمدتر بتن های با حجم کم ارائه کرده است که بار استاندارد بیش از 30 ثانیه را نشان می دهند.

آزمایش Vebe با دقت بیشتری تولید عناصر بتنی پیش ساخته را نشان می دهد، که هم مرتعش هستند و هم تحت فشار قرار می گیرند.

محاسن دستگاه VeBe

Vebe یک آزمایش پویا است و می توان آن را روی بتن هایی که برای تست افت سرعت بسیار خشک هستند استفاده کرد.

 این دستگاه آزمایش در ASTM استاندارد شده و توسط ACI کمیته 211 (2002) در راهنمای خود برای متناسب سازی بتن با حجم کم شناسایی شده است و نتایج آزمون مستقیماً بدست می آید.

معایب دستگاه آزمایش VeBe

با توجه به نیاز به اطمینان از نگه داشتن تمام لرزش ها در دستگاه آزمایش، اندازه این دستگاه باعث می شود که دستگاه Vebe برای استفاده در مزرعه مناسب نباشد.

 دستگاه آزمایش فقط برای بتن های با حجم پایین کار می کند.

مزایای استفاده از دستگاه آزمایش وی بی VeBe

مزیت اصلی این آزمایش این است که این یک آزمایش دینامیکی است و می توان آن را روی بتن هایی که برای آزمایش اسلاپ بسیار سخت هستند استفاده کرد.

خرید دستگاه آزمایش وی بی VeBe

خرید دستگاه وی بی، یک اقدام هوشمندانه، برای افرادی است که می خواهند مصالح خود را به طور دقیق اندازه گیری کنند تمامی معماران و دفاتر ساختمانی این دستگاه را برای اندازه گیری دقیق بتن، پیشنهاد می کنند. برای اینکه بتوانید راحت تر اقدام به خرید دستگاه آزمایش وی بی VeBe نمایید، می توانید با کارشناسان ما جهت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، تماس بگیرید.

ختم کلام

امیدواریم توانسته باشیم شما را در مورد دستگاه آزمایش وی بی VeBe راهنمایی کرده باشیم. همانطور که گفتیم، این دستگاه یکی از بهترین و نابترین دستگاه ها برای آزمایش و اندازه گیری بتن به شمار می رود. چنان چه با توجه به توضیحات فوق، سوالی در مورد خرید و قیمت دستگاه آزمایش وی بی VeBe دارید، می توانید با ما تماس بگیرید و بهترین خدمات را از سوی ما تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *