افزودنی تسریع کننده گیرش بتن و ملات

/ / افزودنی های بتن و مکمل های ساختمانی, محصولات

معرفی محصول:

AC470 تسریع کننده زمان گیرش سیمان است و به صورت مایع غلیظ عرضه می شود. از این محصول برای کسب مقاومت های زود رس یا گیرش سریع بتن و دوغاب استفاده می شود. زمان افزودن این ماده در آخرین لحظه اختلاط دوغاب و در بتن پاششی در سر لوله بتن پاش می باشد.

موارد کاربرد:

AC470 در هرجايي که مقاومت های اوليه زياد یا اجراي لايه هاي ضخيم احتياج باشد به کار مي رود مانند:‌

  • نگه داري موقت يا دائمي در تونل ها و سازه های زیر زمینی
  • تثبيت صخره ها در راه سازی ومعادن
  • تزریق دوغاب در زمين هاي ضعيف وسست
  • تثبيت سطوح شيبدار
  • دوغاب مصرفي در حفاري با TBM يا تزريق دوغاب سيمان و بتن کفي براي پر کردن پشت سازه هاي بتني

نکات اجرایی:

پيشنهاد مي شود از سيمان تازه استفاده کنيد زيرا سيمان کهنه اثرات منفي در مختصات گيرش مخلوط بتني به وجود مي آورد. این محصول به نوع سيمان حساس است. با برخي سيمان ها گيرش خيلي کند مي شود. پيشنهاد مي شود از سيمان پرتلند استفاده نماييد که به طور معمول گيرش سريعتري از برخی سيمان هاي ترکيبي و ضد سولفات دارد. AC470 تاثیرخوبي برسيمان هاي مخلوط شده با خاکستر بادي و سرباره دارد ولی در همه موارد به طورجدي توصيه مي شود آزمايش هاي مقدماتي براي بدست آوردن زمان گيرش و مقاومت 24 ساعته با سيمان مصرفي در طرح انجام پذيرد.

طرح اختلاط:

در طرح اختلاط بتن پاشي به روش مرطوب که از AC470 به عنوان زود گیر کننده استفاده مي شود، نسبت آب به سيمان (تمام مواد سيماني) بايستي کمتر از 0/5 و در صورت امکان کمتر از 0/45 باشد. اگرهدف کسب مقاومت هاي بسیار زودرس باشد بهتر است نسبت آب به سيمان 0/4 و يا کمتر درنظر گرفته شود. هرچه نسبت آب به مواد سيماني کمتر باشد گيرش سريعتر اتفاق مي افتد، زودگيرکننده کمتري مصرف مي شود و مي توان لايه هاي ضخيم تري را اجرا کرد.

مقدار مصرف:

مقدار مصرف با انجام آزمایش در هر پروژه تعیین می شود و قابل تعمیم به پروژه دیگر نیست. محدوده مصرف آزمایش شده بین 2 تا 7 درصد وزن سیمان می باشد که بستگی به زودگیری مورد نیاز، نوع سیمان و نسبت آب به سیمان دارد.

بسته بندي:

AC470در گالن های 30 و بشکه های 250 کیلو گرمی عرضه مي شود.

انبارداری:

AC470بايستي درظروف اصلي خود و در دماي بیشتر از 5+ درجه سانتي گراد و در محیط سر بسته نگه داري شود. عمر مفید این محصول 12 ماه است.
عدم رعايت شرايط انبارداري مناسب ممکن است باعث آسيب ديدن محصول و يا ظرف آن شود. براي کسب اطلاع ا ز روش انبارداري مناسب با بخش فني شرکت تماس حاصل نماييد.

احتیاط و ایمنی:

AC470محتوي مواد قلیایی است و در هنگام کار لازم است از وسایل حفاظت فردی مانند عینک، ماسک، دستکش و لباس کار استفاده شود. در صورت تماس با چشم ها یا پوست بلافاصله آن را با آب فراوان شستشو دهید.

 

*** برای خرید این محصول با ما تماس بگیرید ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *