دستورالعمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

/ / آموزش, مقالات آموزشی

دستورالعمل استفاده از دستگاه لُس آنجلس

1- ابتدا دستگاه را با چرخاندن کلید نشان داده شده در شکل شماره 1 و قرار دادن آن روی حالت 1 روشن کنید.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 1

2- کلید بالایی در قسمت نمایشگر (mode) را یک مرتبه فشار دهید تا پیغام شکل شماره 2 مشاهده شود.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 2

3- این دستگاه دارای 2 حالت (mode) انجام آزمایش می­باشد که با توجه به نوع آزمایش مورد نظر آن را انتخاب می­کنیم و با فشردن مجدد کلید mode به مرحله بعدی تنظیمات می­رویم. معمولا در اکثر آزمایش­های لس آنجلس از mode 1  که تعداد چرخش­های آن قابل تنظیم است استفاده می­گردد.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 3

R (لازم به ذکر است برای تغییر حالت آزمایش و هر یک از اعداد در مراحل بعدی از 2 کلید پایین برای کم و زیاد کردن اعداد یا تغییر حالت ها استفاده می­کنیم.)

4- در این مرحله با پیغام شکل شماره 3 مواجه می­شوید. عدد نشان داده شد معرف این است که دستگاه چه تعداد چرخش را به عنوان واحد در نظر گرفته و به عنوان یک مرتبه به حساب آورد و نشان دهد. به عنوان مثال اگر عدد را بر روی 4 تنظیم کنیم دستگاه هر 4 مرتبه چرخش کامل را به عنوان یک مرتبه حساب کرده و نمایش می­دهد.

پس از انجام این تظیم مجددا کلید mode را فشرده و به تنظیم بعدی می­رویم.

5- در این مرحله که در شکل شماره 4 نشان داده شده، شرط توقف آزمایش (End Condition) را برای دستگاه تعریف می­کنیم. این مفهوم در این دستگاه به این معنی است که برای دستگاه مشخص می­کنیم که پس از چند مرتبه چرخش از حرکت بایستد و متوقف شود.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 4

 

R (ذکر این نکته ضروری است که عدد تعریف شده در ان قسمت با توجه به تنظیمی است که در مرحله 4 انجام دادیم. برای مثال اگر در مرحله 4 دستگاه را بر روی عدد 4 تنظیم کنیم و در این مرحله دستگاه را بر روی عدد 5 تنظیم کنیم دستگاه پس از 20 چرخش کامل متوقف می­شود، چون هر 4 چرخش را یک مرتبه محاسبه کرده است.)

R (همچنین توجه شود در این قسمت با هر بار فشردن کلید mode یکی از 4 عدد نمایش داده شده قابل تنظیم است که پس از 4 مرتبه فشردن کلید mode و تغییر دلخواه هر عدد وارد مرحله بعد می­شویم.)

6- در این مرحله که در شکل 5 نشان داده شده، با یک بار فشردن کلید mode برای دستگاه مشخص می­کنیم که پس از تعداد چرخش مشخص شده از حرکت بایستد و چرخش را متوقف کند. بنابراین کلید mode را مجددا می­فشاریم تا با پیغام شکل شماره 6 مواجه شویم.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 5

 

7- در این مرحله دکمه سبز رنگ موجود در شکل 7 را فشار می­دهیم تا آزمایش شروع شود. طبق شکل شماره 6 یک عدد در بالا و یک عدد در پایین نمایشگر قابل مشاهده است که عدد بالایی نشان دهنده تعداد چرخش انجام شده و عدد پایینی نشان دهنده تعداد چرخش هایی است که باید انجام شود تا دستگاه متوقف شود. بنابراین عدد پایین ثابت است و عدد بالایی از صفر شروع می­شود تا مقدار آن به عدد پایینی برسد و آزمایش متوقف شود.

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 6

R (توجه شود در صورتی که در هر قسمت از آزمایش دستگاه به هر علتی دچار خطا گردید و از حالت عادی خارج شد شما می­توانید با فشردن کلید قرمز رنگ موجود در شکل 7 آزمایش را متوقف کنید.)

دستور العمل استفاده از دستگاه لس آنجلس

شکل شماره 7

R (اگر پیش از اتمام آزمایش به هر علتی تصمیم به توقف آزمایش گرفتید، برای صفر کردن شماره انداز دستگاه پس از آن که آزمایش را متوقف کردید در هنگام انجام مجدد تنظیمات، در مرحله 5 عدد انتخابی را کمتر از تعداد چرخش انجام شده که در قسمت بالایی شکل شماره 6 نشان داده شده انتخاب کنید تا دستگاه آزمایش را تمام شده تلقی کند و شماره انداز را به صورت خودکار صفر نماید پس از این می­توانید تنظیمات رو مجددا انجام داده و آزمایش را شروع کنید.)

8- پس از اتمام آزمایش حتما کلید نشان داده شده در شکل 1 را چرخانده و با قرار دادن آن در حالت 0 دستگاه را خاموش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *