مصاحبه مدیر عامل با نشریه استاندارد

/ / اخبار

 

مصاحبه مدیر عامل گروه مهندسی بهراد – حسین بستانی با ماهنامه اقتصادی اجتماعی آفتاب شماره50 مهرماه 1393

  مدیر عامل- در راستای معرفی گروه مهندسی بهراد بیان کرد:

  • گروه مهندسی بهراد از اول اردیبهشت 1387 در زمینه تولید و تامین تجهیزات مهندسی آغاز به فعالیت نمود.

هدف پیش روی این گروه آن است که با بهره گیری از توان علمی و اجرایی تجهیزات مهندسی را مطابق استاندارد و با کارایی مطلوب ارائه نماید.

استانداردهای معتبرجهانیASTM-AASHTO-ISIRI-BS- و استاندارد ملیISIRI    به طورکامل در تولید تجهیزات گروه مهندسی بهراد رعایت می گردد.

گسترش فعالیت ها به تمامی حوزه های مهندسی از اهداف گروه مهندسی بهراد است. اما در حال حاضر تنها در شاخه تجهیزات عمران، نقشه برداری و ابزار دقیق فعالیت می نماید.

بستانی در خصوص روابط خارجی این شرکت گفت: در تلاش برای صادرات تجهیزات تاکنون این گروه فعالیت چشمگیری نداشته و تنها یک سفارش محدود از کشور آذربایجان و یک سفارش تجهیزات از کشور ارمنستان داشته است.

وی افزود: از دیگر توانایی های این گروه می توان به تجهیز کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز علمی بر اساس بالاترین سطح فنی و کیفی روز دنیا اشاره کرد.

بستانی در رابطه با نمایشگاه هایی که تا کنون این گروه  داشته است گفت: گروه مهندسی بهراد تا کنون درچندین نمایشگاه معتبر شرکت داشته است:

1)نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران- 3 سال متوالی

 2) پنجمین همایش بین‌المللی مهندسی ژئوتکنیک و مکانیک خاک، آبان ۹۵– برج میلاد تهران

3)نمایشگاه صنعت سیمان تهران

4) نمایشگاه تجهیزات صنعتی اراک بخش ابزار دقیق

5)نمایشگاه تجهیزات پتروشیمی بخش ابزار دقیق

وی در ادامه عنوان کرد: گروه مهندسی بهراد تا امروز در مناقصات متعددکشوری به عنوان شرکت برنده معرفی شده است که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

  • تامین تجهیزات آزمایشگاه های برق سازمان فنی و حرفه ای استان فارس در سال 89
  • تامین تجهیزات آزمایشگاه های گروه برق سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان در سال 89 و90
  • آزمایشگاه مهندسی عمران دانشگاه آبادان
  • آزمایشگاه مهندسی عمران دانشگاه رباط کریم
  • آزمایشگاه مهندسی عمران دانشگاه سواد کوه
  • ازمایشگاه بخش علوم زمین دانشگاه خوارزمی

 

از افتخارات گروه مهندسی بهراد می توان به ارائه خدمات به پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی پارسیان، شرکت صنایع شیمیایی قدس، دانشگاه سیرجان، دانشگاه های کشور، شبکه بهداشت و درمان بوشهر و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک فارس، سیمان سپهر، ذوب آهن پاسارگاد، رینگ اسپرت نی ریز و هفتاد آزمایشگاه  بتن و ژئوتکنیک اشاره کرد.

بستانی همچنین گفت: تجهیزات مدرن دقت و سرعت عمل فعالیت های مهندسی را افزایش می دهد. تلاش گروه بهراد هموار کردن راه استفاده بیشتر مهندسین  از این تجهیزات است؛ در واقع نوعی فرهنگ سازی بین جامعه مهندسین که به طور مثال از متر و تراز لیزری استفاده بیشتری شود. این مستلزم آن است که این تجهیزات با بها و خدمات پس از فروش مناسب در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی در رابطه با دیگر ویژگی های گروه گفت: گروه مهندسی بهراد نماینده فروش تجهیزات آموزشی شرکت آلمانی فستو ایران در استان فارس است. شرکت فستـو ایران در سال 1353 به عنوان شعبه ای از فستـو آلمان در ایران آغاز به کار کرد

شرکت فستو همکار سازمان فنی و حرفه ای در زمینه برگزاری و آموزش کارآموزان رشته های مکاترونیک و رباتیک در مسابقات ملی مهارت برای حضور در مسابقات جهانی Worldskills می باشد .به دلیل ماهیت ایرانی-آلمانی شرکت فستو در اوج تحریم ها، گروه مهندسی بهراد موفق شد ست آموزشی پنوماتیک مورد تقاضای سازمان فنی و حرفه ای فارس را از کشور آلمان وارد کند و تحویل دهد.

بستانی افزود: گروه مهندسی بهراد در زمینه ارائه تجهیزات لیزری با شرکت ژئوبایت  ( لایکا) همکاری می نماید.

در خصوص تجهیزات لیزری موفقیت های بسیار چشمگیری داشته ایم. البته تاکنون موفق به تولید تجهیزات لیزری نشده ایم. اما با ارائه خدمات تعمیر و کالیبراسیون مناسب زمینه را برای استفاده مطمئن مهندسان از محصولات شرکت های معتبر اروپایی که معمولا به دلیل تحریم ها قادر به استفاده از خدمات پس از فروش  نمی باشند را فراهم آورده ایم. تعمیرات اساسی تجهیزات شرکت های ایگل، میکروفین، تریمبل، لایکا، پوش و…. به تعداد نزدیک به 300 مورد از افتخارات خدمات پس از فروش ماست.

از بدو امر علاوه بر توجه به موضوع ساخت و تامین ،نگاه خاصی به بخش خدمات پس از فروش برای اطمینان بخشی به استفاده کنندگان تجهیزات بوده است. تعمیرگاه تخصصی بهراد دارای مجوز شرکتهای ثالث ارائه دهنده خدمات تجهیزات پزشکی از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور می باشد.

هدف نهایی گروه مهندسی بهراد جلب اعتماد جامعه صنعتگران و مهندسان و پشتیبانی این فرهیختگان از محصولات ارائه شده توسط این گروه می باشد.

وب سایت گروه مهندسی بهراد:www.behradcompany.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *